vad JAG tycker om pessoa..

många utav er har kanske sett att på bilddagboken är det många som klagar på pessoa, eller de skriver att pessoa är farligt för hästar, osv. det finns även facebook-grupper.

folk skriver oftast att pessoa skadar hästens tänder och mun, men det är ryttaren som gör det i så fall.
ibland behövs pessoa på vissa hästar, men oftast ung/ouppfostrade/heta- hästar.
jag har aldrig använt pessoa, så jag har inte så stor kunskap om pessoa.
men jag stör mig också på folk som säger att de kan Natural Horsemanship, och då tror dom att när de lär en häst en trick, tex. buga, då tror dom att dom kan NH. (många iaf) och det är oftast "dom" som säger att pessoa är det o det o det..
aja, kände att jag behövde dela med mig :)

Kommentarer
Postat av: Karoliina

Skitsnack. Pessoa är inte bra på någon häst enligt min mening. Jag är ingen NH tjej utan en tjej med en hel del (rid)utbildning i bagaget.

2010-08-16 @ 08:12:03
URL: http://bellatrixx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0